Kontekst klienta biura rachunkowego

Z listy klientów przechodzimy do szczegółów klienta. Współpracując w kontekście klienta, w lewym menu dostępne są opcje dotyczące rozliczeń klienta. Z tego poziomu można przechodzić m.in. pomiędzy fakturami wystawionymi przez klienta, jego kosztami, innymi dokumentami oraz ustawieniami wybranego klienta.

Aby powrócić do listy wszystkich klientów, należy wybrać opcję 'Lista klientów' w lewym menu:

Główny ekran klienta, to podsumowanie dotyczące klienta biura rachunkowego w kontekście wybranego miesiąca. Na tym ekranie możemy zobaczyć następujące informacje:

Status od klienta - status ustalany przez klienta określający czy przesłał wszystkie dokumenty w danym okresie rozliczeniowym:

  • Przedsiębiorca nie potwierdził zamknięcia miesiąca,
  • Dokumenty gotowe do księgowania.

Zatwierdzone dokumenty - podsumowanie liczby przesłanych przez klienta faktur, kosztów i innych dokumentów z zaznaczeniem liczby zatwierdzonych już przez księgowego biura rachunkowego w danym okresie rozliczeniowym (przez zatwierdzone rozumiemy zweryfikowane z nadanym statusem).

JPK - status JPK w danym okresie rozliczeniowym.

Podatki - sekcja pozwalająca na uzupełnienie wysokości naliczonych podatków i składki ZUS za dany miesiąc, które klient powinien opłacić.

Status księgowego - status ustalany przez księgowego biura określający czy dany okres rozliczeniowy jest już zamknięty:

  • Miesiąc zamknięty, zakończono księgowanie miesiąca,
  • Miesiąc nie został jeszcze zamknięty.