Błąd podczas połączenia z bazą danych na Mac’u

W najnowszych wersjach oprogramowania fillup zainstalowanego na komputerach z systemem Mac OS podczas pierwszego otwarcia programu pojawia się komunikat:

Konieczne jest kliknięcie ‘OK’, żeby program działał poprawnie i to automatycznie daje aplikacji dostęp do zapisu bazy danych do folderu Dokumenty.

Jeśli na Mac’u nie działa baza programu fillup, to najprawdopodobniej jest wyłączony dostęp do plików oraz folderów dla danej aplikacji.

Wówczas podczas uruchomienia programu może pojawić się taki komunikat jak poniżej:

Zamknij program, kliknij w przycisk ‘Wyjdź’, a następnie kliknij w Jabłko -> Preferencje systemowe -> Ochrona i prywatność lub przyciśnij Cmd+Spacja, żeby otworzyć Spotlight i wyszukać słowo "prywatność".

W kolejnym kroku zaznacz opcje - jak poniżej na obrazku dla naszej aplikacji fillup dla menu Pliki i foldery.